Post Empresyonist Sanat Akımı

Empresyonizm (İzlenimcilik) modern sanat akımıdır. (Geleneksel resim anlayışının zayıflamasıdır)

Doğada gördüklerinin değil, kişide bıraktığı izlenimlerin tuvale aktarılmasıdır.



Post Empresyonizm ( Ard (Geç ) İzlenimcilik ) Sanat Akım’ı 19. yy da Fransa’da doğdu.

Post Empresyonist ressamlar, sanat hayatlarına önce empresyonist akım içinde başladılar sonra bu akımın kurallarının dışına çıkarak, resimlerine kendi kişisel düşüncelerini eklediler, Empresyonist Akımın devamı olan Post Empresyonist Akımı başlattılar.

Resimlerinde fırça darbeleri kullandılar, ışık ve gölgeye önem verdiler, renkleri birbirine karıştırmadılar, saf renkleri kullandılar

(bir örnek vermek gerekirse turuncu rengi oluşturmak için sarı ile kırmızıyı karıştırmadılar, iki rengi yan yana küçük noktacıklar halinde kullandılar uzaktan bakınca bu iki renk turuncu olarak algılandı. Bugün televizyon ve bilgisayar ekranlarında da gördüğümüz küçük renkli noktacıklar uzaktan bakılınca bir bütünlük sağlamaktadır.)

Tablolarında mutlaka  gizem oluşturdular ve de  doğada gördüklerine göre değil hislerine  göre resim yaptılar. Vincent Van Gogh bu dönemin önemli sanatçılarındandır. Post Empresyonizm, Kübizm (Pablo Picasso) gibi  daha birçok akımların doğmasına öncü oldu.

Bu dönemin önemli birkaç ressamı ve tabloları(Arkas Sanat Merkezi’nde görevli RESİM Öğretmeni Eli Filidis bilgilendirdi.):



Jacques _ Emile blance 1861-1942

Ressam Sickert ve Annesi, Neuville’de Kahvaltı tablosunda; yine bir gizem saklıdır. Yanan bir şömineden kış ayı olduğu anlaşılır, masada semaverin altındaki alev, şöminede olduğu gibi burada da kullanılmıştır. Ressam Sickert sağ elini açmış annesini teselli etmeye çalışmakta, annesi hüzünlü, geçmişe dalmış , oğlunun söylediklerini pek dinlememektedir çünkü kaybettiği eşini düşünmektedir.



Gaston La Touche 1854-1913

İkizler; bu tabloda ressam ışığı çok güzel kullanmış, kadınların ten rengini tam hissettiği, düşündüğü gibi fırça darbeleri ile resmetmiştir. Burada  vurgulanan iki kadının kucağında ki bebekler değil, resmin gizemi solda ki beşiğin başında duran kız çocuğundadır. Onun bakışları resme duyguyu verendir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Aramak istediğinizi üstte yazmaya başlayın ve aramak için enter tuşuna basın. İptal için ESC tuşuna basın.

Üste dön